kerk

Welkom op de site van onze kerken. Wij vinden het fijn dat u belangstelling voor ons toont.

Wij willen een plek zijn, waar het evangelie klinkt, mensen elkaar bemoedigen in het geloof en helpen met de vragen over God en deze wereld.

Weet u uitgenodigd om nader in contact te komen. Wij als gemeente en voorganger gaan graag met u in gesprek.

Elkaar

Het is een klein woordje, maar je vindt het om de haverklap in de Bijbel. Wanneer Paulus schrijft over de gemeente, dan gebruikt hij het beeld van het lichaam. Een lichaam zit prachtig in elkaar. Het ene deel helpt het andere, de hand kan niet zonder de arm en zonder voeten kom je ook niet in de benen. Wat geldt voor een lichaam, is ook van belang voor christenen onderling en gemeenten met elkaar.

Sinds een paar jaar trekken we als kleine gemeenten van Schalkwijk-’t Goy en Tull&’t Waal samen op; om met elkaar te ontdekken hoe we kerk kunnen zijn met de mensen bij ons in de buurt. We hebben samen één parttime dominee, de kerkenraden vergaderen regelmatig samen. Op de 1e zondag van elke maand en in de zomermaanden en bij speciale gelegenheden organiseren we samen één gezamenlijke dienst. Wat deze samenwerking de komende jaren gaat brengen, gaan we tot onze verrassing met elkaar ontdekken. Samen willen we de schouders onder de gemeente van de toekomst zetten.